Thursday, May 9, 2013

Kek Pisang Coklat Chips

 
Assalamualaikum wbt...salam sayang buat semua...kejap je arini da khamis kann...ermmm pejam celik pejam celik da nk masuk nk habis seminggu....lepas ni...saba mayb semakin bz...nk mengemas..huaaa....part paling lemah sekali sbb byk sgt2 barang..++ dgn adenyeee hidayat keje mengemas selalu kene jd double mengemas..kite kemas..die pon kemas sekali..sabo jela..
 
 
arini saba just nk tayang kek pisang aje...ermm simple tapi sedap..eee...lame sbny xbuat kek pisang...sbb malas nk beli pisang...uwaa...beberapa bulan lepas...saba rs mcm tiap2 mgu buat kek pisang...sejak dr tuh rs mcm da muak nk makan kek pisang...last2 semalam ntah mcne terasa nk makan kek pisang sgt222....teringin giler222 punye...dan2 jgk tekak rs nk mkn bende bercoklat...haaii mengada2 kan..apelg terpaksa laaa buat kek pisang yg ade coklat2 sikit..maka terjadi laa kek pisang coklat cips ni....mmg sedap gilerr..hehe..ok laa jom kite semak resepi..mekasih yerr azmartrd dr myresepi...izin share kt sini plak yer
 
 
 
Kek Pisang Coklat Chips
Source: azmartrd myresepi

Bahan-bahan:

  • 4 biji pisang mas
  • 3 biji telur
  • 1 3/4 tepung naik sendiri ( biasa pun boleh )
  • 1/4 tepung jagung
  • 1 cawan gula
  • 1/2 cawan minyak ( saya guna Basso - Pomaso Olive Oil ) ~ saba pakai canola oil
  • 1 sudu kecik bicarbonat
  • 1 sudu kecik garam
  • 1 sudu coklat chip ~ saba pakai 1/2 cawan
  • Cara-cara :

    1. Pukul telur & gula hingga kembang, masuk kan pisang yg sudah di lenyek, masuk kan tepung sikit2 & gaul, masuk kan minyak olive & kacau, dan akhir nya masuk kan coklat chip & kacau rata kemudian tuang dalam acuan yang telah di sapu dgn butter ( panas kan oven terlebih dahulu ), bakar dalam oven dgn suhu 200*C selama 60 minit.


     

    8 comments:

    1. aduh..sedapnyer..lama dah pisang2 tak masuk dapur saya.. tiap2 hari selasa jer musti hujan, so tak dpt la pegi pasar tani

      ReplyDelete
    2. gerammm akak tengok kek pisang yg gebu tu...
      dayat mkn berapa keping tu..
      mama dayat...tak mo tanya...sah dah mkn berkeping2 kan...kikikiki

      ReplyDelete
    3. salam kenal dr SRC..

      kek pisang coklat cip tu memang sedap sebab dah penah buat n makan..apapun, nice blog.
      singgah sini.www.dapurjirankuberasap.blogspot.com.tq

      ReplyDelete
    4. Byk kali trykomen kt sini tp enth knapa asik x lps....kek pisang mmg x pernh rasa jemu nak mkn..lg2ada coklate cip...sedapnyaaa

      ReplyDelete
    5. Sedap ni kakkk..nnti knr try tauuu

      ReplyDelete
    6. tak pernah buat lg kek pisang nie

      ReplyDelete

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...